Recent Updates

The Bharat Gaurav Award Foundation actively participates in a lot of social and nation building activities. Updates of such activities and engagements are shared with the public to motivate all and one. Updates from recent events, meetings, engagements and awards.

भारत गौरव अवार्ड फाउंडेशन के दक्षिण भारत में विस्तार हेतु हैदराबाद में बैठक

Hyderabad

भारत गौरव अवार्ड फाउंडेशन के सम्पूर्ण भारत में विस्तार हेतु फाउंडेशन के महासचिव डॉ. सन्देश यादव ने हैदराबाद का प्रवास किया जिसमें उन्होंने कई प्रतिष्ठित महानुभावों के साथ बैठक पर चर्चा की । बैठक में महासचिव ने फाउंडेशन की मुख्य विचारधारा और उद्देश्यों से अवगत कराते हुए भारत के युवाओं को प्रेरित करने के साथ-साथ प्रतिभाओं को प्रोत्साहित करने की बात कही । सामाजिक प्रतिबद्धता का परिचय देते हुए डॉ. सन्देश यादव ने कहा कि प्रत्येक मनुष्य को एक दूसरे की सहायता करनी चाहिए क्योंकि हम सभी समाज का अभिन्न अंग हैं । चर्चा के दौरान दक्षिण भारत की प्रतिभाओं को अधिक से अधिक प्रेरित व प्रोत्साहित करने के लिए कई निर्णय लिये गये ।

उप मुख्यमंत्री, उत्तर प्रदेश, डॉ. दिनेश शर्मा जी के साथ भारत गौरव पर चर्चा

Lucknow

भारत गौरव अवार्ड फाउंडेशन के महासचिव डॉ. सन्देश यादव ने उत्तर प्रदेश प्रवास के दौरान लखनऊ में प्रदेश के उप मुख्यमंत्री डॉ. दिनेश शर्मा जी के साथ भारत गौरव पर चर्चा की । डॉ. सन्देश यादव ने भारत के विकास में युवाओं की भागीदारी की बात कहते हुए फाउंडेशन की गतिविधियों के साथ-साथ आगामी योजनाओं से डॉ. दिनेश शर्मा जी को अवगत कराया । महासचिव ने भारत गौरव पुरस्कार की स्थापना के पीछे छिपे उद्देश्यों से भी मंत्री महोदय का परिचय कराया । बैठक में विभिन्न विषयों पर चर्चा करते हुए मंत्री महोदय ने युवाओं को अपने विचारों को अपनी नीतियों का साझा करने की बात कही व फाउंडेशन द्वारा किये जा कार्यों की सराहना की ।

वित्त राज्य मंत्री, भारत सरकार, डॉ. भगवत कराड के साथ भारत गौरव पर चर्चा

New Delhi

भारत सरकार के वित्त राज्य मंत्री डॉ. भगवत कराड जी के साथ भारत गौरव अवार्ड फाउंडेशन के महासचिव डॉ. सन्देश यादव ने बैठक की जिसमें राष्ट्र निर्माण व सामाजिक उत्थान एवं भारत गौरव के विषयों पर चर्चा हुई । इस चर्चा में डॉ. सन्देश यादव ने राष्ट्रहित को सर्वोपरि बताते हुए भारत के युवाओं को उचित मार्गदर्शन प्रदान कर प्रेरित और भारतीय प्रतिभाओं को प्रोत्साहित करने की बात कही साथ ही फाउंडेशन द्वारा विभिन्न क्षेत्रों में की जा रही गतिविधियों से भी अवगत कराया । डॉ. भगवत कराड जी ने फाउंडेशन द्वारा किये जा रहे कार्यों की प्रशन्सा की व फाउंडेशन के मिशन को आगे बढ़ाने हेतु हर सम्भव सहयोग का आश्वासन दिया ।

भारत युवा पुरस्कार समारोह 2021 का सफल आयोजन

New Delhi

अन्तर्राष्ट्रीय युवा दिवस के अवसर पर भारत गौरव अवार्ड फाउंडेशन के तत्वाधान में भारत युवा पुरस्कार समारोह का द्वितीय संस्करण नई दिल्ली स्थित होटल शंगरी-ला इरोज़ में दिनाँक 12 अगस्त 2021 को सफलतापूर्वक आयोजित किया गया । इस अवसर पर “भारत के विकास में युवाओं की भूमिका” विषय पर एक गोष्ठी का भी आयोजन किया गया । भारत युवा पुरस्कार समारोह में दिल्ली, पंजाब, उत्तर प्रदेश, गुजरात, महाराष्ट्र, मध्य प्रदेश, आंध्र प्रदेश, पश्चिम बंगाल, असम, त्रिपुरा आदि राज्यों से युवा प्रतिभाएं यहाँ एकत्रित हुईं, जिन्होंने अपने-अपने कार्यक्षेत्रों में उत्कृष्ट प्रदर्शन द्वारा सफलता के मार्ग को प्रशस्त किया । कार्यक्रम का संचालन फाउंडेशन के महासचिव डॉ. सन्देश यादव ने किया व प्रथम चरण में मुख्य अतिथि के रूप में भारत सरकार के केन्द्रीय राज्य मंत्री श्री फग्गन सिंह कुलस्ते जी उपस्थित रहे । श्री फग्गन सिंह कुलस्ते जी ने कहा हमें अधिक से अधिक केन्द्रित सोच रखनी होगी । देश के सामाजिक-आर्थिक विकास के पोषण तथा सुदृढ़ीकरण में युवाओं की भूमिका अत्यन्त महत्वपूर्ण होती है ।
भारत युवा पुरस्कार समारोह के द्वितीय चरण में विशिष्ट अतिथि के रूप में भारत सरकार के केन्द्रीय शहरी विकास राज्य मंत्री श्री कौशल किशोर जी ने कार्यक्रम को भव्यता प्रदान की । श्री कौशल किशोर जी ने अपने सम्बोधन में उच्च विचारों के माध्यम से सभी युवा प्रतिभाओं का मनोबल बढ़ाया । उन्होंने कहा कि राष्ट्र निर्माण में युवाओं का योगदान आज से ही नहीं अपितु आजादी से पहले का रहा है । मंत्री जी ने भारत के ऊज्वल भविष्य के लिए नशामुक्त भारत के आह्वान किया व सभागार में उपस्थित गणों को संकल्प के माध्यम से नशामुक्त समाज आन्दोलन से जोड़ा ।
द्वितीय चरण के अंत में सभी सांसदों, उच्च स्तरीय महानुभावों व अतिथियों की उपस्थिति में सम्पूर्ण भारत से आई हुईं युवा प्रतिभाओं को माननीय मंत्री श्री कौशल किशोर जी द्वारा प्रोत्साहित व विभिन्न श्रेणियों में सम्मानित किया गया ।

लोक सभा सांसद श्री श्याम सिंह यादव जी का कार्यालय में आगमन

New Delhi

लोक सभा सांसद श्री श्याम सिंह यादव जी का दिनाँक 11 अगस्त 2021 को भारत गौरव अवार्ड फाउंडेशन के कार्यालय में आगमन हुआ । फाउंडेशन के महासचिव डॉ. सन्देश यादव ने माननीय सांसद महोदय का स्वागत किया व संस्था द्वारा प्रदान किये जाने वाले भारत गौरव पुरस्कार एवं भारत युवा पुरस्कार से अवगत कराया । फाउंडेशन के स्थापना काल से लेकर अब तक किये गये क्रियाकलापों से अवगत कराते हुए महासचिव ने भारत की प्रतिभाओं को प्रोत्साहित करने की बात कही जिस पर श्री श्याम सिंह जी ने सहृदय सहमति जताई । फाउंडेशन के कार्यों की सराहना करते हुए उन्होंने कहा कि भारत की प्रतिभाओं को प्रकाश का मंच प्रदान करना ही भारत गौरव अवार्ड फाउंडेशन की प्रतिभा है और डॉ. सन्देश यादव के विचारों, नीतियों व कार्यशैली की प्रशन्सा की । बैठक में अपने समय की युवा प्रतिभा पद्मश्री जसपाल राणा भी उपस्थित थे जिन्होंने महासचिव की विचारधारा की प्रशन्सा की व अंत में श्री श्याम सिंह यादव जी ने फाउंडेशन की आगामी गतिविधियों के लिए अनन्त शुभकामनायें प्रदान की ।

श्री तीरथ सिंह रावत, सांसद व पूर्व मुख्यमंत्री, उत्तराखंड से भेंट

New Delhi

भारत गौरव अवार्ड फाउंडेशन के प्रतिनिधिमंडल ने उत्तराखंड के पूर्व मुख्यमंत्री व वर्तमान सांसद श्री तीरथ सिंह रावत जी से उनके कार्यालय में भेंट की । इस बैठक में फाउंडेशन के महासचिव डॉ. सन्देश यादव ने फाउंडेशन की सामाजिक गतिविधियों और आगामी योजनों से सांसद महोदय को अवगत कराया । श्री रावत ने फाउंडेशन द्वारा सामाजिक उत्थान व भारत की प्रतिभाओं को प्रोत्साहित करने की दिशा में किये जा रहे कार्यों की सराहना की और भविष्य की योजनाओं के प्रति अपने पूर्ण सहयोग का आश्वासन दिया । इस असवर पर फाउंडेशन के महासचिव डॉ. सन्देश यादव ने ‘घर घर गीता घर घर श्याम’ अभियान के अंतर्गत श्री तीरथ सिंह रावत जी को भगवद्गीता भेंट की । श्री तीरथ सिंह रावत ने भगवद्गीता के प्रति श्रद्धा रखते हुए फाउंडेशन का आभार व्यक्त किया ।

श्री जॉन बारला, केन्द्रीय राज्य मंत्री ने की फाउंडेशन के कार्यों की सराहना

New Delhi

भारत गौरव अवार्ड फाउंडेशन के महासचिव डॉ. सन्देश यादव ने भारत सरकार के केन्द्रीय राज्य मंत्री श्री जॉन बारला जी से भेंट कर उन्हें फाउंडेशन के मुख्य उद्देश्यों और सामाजिक गतिविधियों से परिचित कराया । परस्पर वार्ता को आगे बढाते हुए डॉ. सन्देश यादव ने फाउंडेशन द्वारा अतुल्य भारत की अतुल्य प्रतिभाओं व युवाओं को समर्पित भारत गौरव पुरस्कार व भारत युवा पुरस्कार से भी अवगत कराया । इस बैठक के दौरान श्री जॉन बारला जी ने डॉ. सन्देश यादव के कार्यशैली व फाउंडेशन द्वारा किये जा रहे सराहनीय कार्यों की प्रशन्सा की । श्री बारला जी ने फाउंडेशन की योजनाओं में रुचि दिखाते हुए सामाजिक उत्थान की दिशा में पूर्ण सहयोग का आश्वासन दिया साथ ही फाउंडेशन के प्रति अपनी शुभकामनायें प्रेक्षित की ।

श्री संगम लाल गुप्ता, सांसद (लोक सभा) के साथ एक भेंट

New Delhi

श्री संगम लाल गुप्ता, सांसद (लोकसभा) ने भारत गौरव अवार्ड फाउंडेशन के महासचिव डॉ. सन्देश यादव के साथ बैठक की जिसमें राष्ट्र निर्माण व सामाजिक उत्थान के विषयों पर चर्चा हुई । इस चर्चा में डॉ. सन्देश यादव ने राष्ट्रहित को सर्वोपरि बताते हुए भारत के युवाओं को उचित मार्गदर्शन प्रदान कर प्रेरित और प्रोत्साहित करने की बात कही साथ ही फाउंडेशन द्वारा विभिन्न क्षेत्रों में की जा रही गतिविधियों से भी अवगत कराया । श्री संगम लाल गुप्ता जी ने फाउंडेशन द्वारा किये जा रहे कार्यों की प्रशन्सा की व फाउंडेशन के मिशन को आगे बढ़ाने और युवाओं को अपनी असीम ऊर्जा से नव भारत के नव निर्माण में हर सम्भव सहयोग का आश्वासन दिया ।

असम विधान सभा के उपाध्यक्ष डॉ. नुमल मोमिन जी ने दी फाउंडेशन को शुभकामनायें

New Delhi

असम विधान सभा के उपाध्यक्ष डॉ. नुमल मोमिन जी के साथ फाउंडेशन के महासचिव डॉ. सन्देश यादव ने भेंट की । इस बैठक में डॉ. सन्देश यादव ने डॉ. मोमिन को फाउंडेशन के प्राथमिक उद्देश्य, सामाजिक गतिविधियों के साथ संचालित क्रियाकलापों से अवगत कराया साथ ही भारत की प्रतिभाओं के प्रोत्साहन की बात करते हुए भारत गौरव पुरस्कार व उभरते भारत की उभरती युवा पीढ़ी को समर्पित भारत युवा पुरस्कार से भी अवगत कराया । बैठक के अंत में डॉ. मोमिन ने भारत की छुपी हुई प्रतिभाओं को पहचानने और उन्हें प्रोत्साहित करने के लिए फाउंडेशन के कार्यों की सराहना की व महासचिव के नेतृत्व की प्रशन्सा की । फाउंडेशन की सामाजिक गतिविधियों के प्रति आभार व्यक्त किया और भविष्य की योजनाओं के लिए अनन्त शुभकामनायें प्रेक्षित की ।

लोक सभा सांसद पद्मश्री हंसराज हंस जी के साथ एक सुखद भेंट

New Delhi

भारत गौरव अवार्ड फाउंडेशन के महासचिव डॉ. सन्देश यादव के नेतृत्व में फाउंडेशन का प्रतिनिधिमंडल ने माननीय सांसद (लोक सभा) पद्मश्री हंसराज हंस जी के साथ एक सुखद भेंट की । डॉ. सन्देश यादव ने फाउंडेशन के उद्देश्यों, गतिविधियों व लक्ष्य से अवगत कराया साथ ही भारत की प्रतिभाओं को भारत के युवाओं को समर्पित भारत गौरव पुरस्कार व भारत युवा पुरस्कार से जुड़ी जानकारी भी प्रदान की । पद्मश्री हंसराज हंस जी ने फाउंडेशन के सराहनीय कार्यों की प्रशन्सा करते हुए यथासम्भव सहयोग का आश्वासन दिया । इस अवसर पर डॉ. सन्देश यादव ने पद्मश्री हंसराज हंस जी को भगवद्गीता प्रदान की साथ ही भारत युवा पुरस्कार के द्वितीय संस्करण में अतिथि के रूप में आमंत्रित किया जिसे माननीय सांसद महोदय ने सहर्ष स्वीकार किया ।

रेल राज्य मंत्री, भारत सरकार, श्री रावसाहेब दानवे जी के साथ भारत गौरव पर चर्चा

New Delhi

भारत गौरव अवार्ड फाउंडेशन के महासचिव डॉ. सन्देश यादव ने लोक सभा सांसद श्री रावसाहेब दानवे जी के साथ भेंट की । इस वार्ता में डॉ. सन्देश यादव ने सामाजिक विषयों के साथ-साथ भारत के विकास में युवाओं की भूमिका पर भी चर्चा की जिसमें श्री दानवे जी ने फाउंडेशन की गतिविधियों में परस्पर सहयोग व समर्थन देने की बात कही । माननीय सांसद महोदय ने फाउंडेशन द्वारा किये जा रहे कार्यों की प्रशन्सा करते हुए महासचिव के नेतृत्व की भी सराहना की । चर्चा को आगे बढ़ाते हुए डॉ. सन्देश यादव ने फाउंडेशन की आगामी गतिविधियों की जानकारी प्रदान जिसके लिए सांसद महोदय ने यथासम्भव सहयोग का आश्वासन दिया व अनन्त शुभकामनायें प्रदान की ।

लोक सभा सांसद श्री रेबती त्रिपुरा जी के साथ भारत गौरव पर चर्चा

New Delhi

भारत के पूर्वोत्तर का राज्य त्रिपुरा से लोक सभा सांसद श्री रेबती त्रिपुरा जी से फाउंडेशन के महासचिव डॉ. सन्देश यादव ने भेंट की व इस दौरान उन्होंने माननीय सांसद महोदय को फाउंडेशन क्रियाकलापों के अतिरिक्त सामाजिक गतिविधियों से भी अवगत कराया । डॉ. सन्देश यादव ने भारत की अपरिचित प्रतिभाओं को प्रोत्साहन व युवाओं को प्रेरित करने के विषय पर चर्चा की जिसमें श्री रेबती त्रिपुरा जी ने रुचि दिखाते हुए फाउंडेशन को समर्थन देने की बात कही । बैठक में डॉ. सन्देश यादव ने फाउंडेशन के अनूठे प्रयास भारत युवा पुरस्कार से सम्बंधित चर्चा भी की और श्री रेबती त्रिपुरा जी को भारत युवा पुरस्कार के द्वितीय संस्करण में अतिथि के रूप में आमंत्रित भी किया । माननीय सांसद महोदय ने फाउंडेशन के कार्यों की सराहना करते हुए निमंत्रण को सहर्ष स्वीकार किया ।

लोकसभा सांसद डॉ. श्रीकांत शिन्दे जी के साथ भेंट के दौरान भविष्य की योजनाओं पर चर्चा

New Delhi

फाउंडेशन के महासचिव डॉ. सन्देश यादव ने लोक सभा सांसद डॉ. श्रीकांत शिन्दे जी से भेंट की व उन्हें फाउंडेशन के विभिन्न क्षेत्रों में किये जा रहे कार्यों से परिचित कराया । डॉ. सन्देश यादव ने भारत के विकास में और राजनीति में युवाओं की भागीदारी की बात कहते हुए फाउंडेशन की गतिविधियों के साथ-साथ आगामी योजनाओं से माननीय सांसद महोदय को अवगत कराया । महासचिव ने भारत युवा पुरस्कार की स्थापना के पीछे छिपे उद्देश्यों से भी डॉ. शिन्दे का परिचय कराया । बैठक में विभिन्न विषयों पर चर्चा करते हुए सांसद महोदय ने युवाओं को अपने विचारों को अपनी नीतियों का साझा करने की बात कही व फाउंडेशन द्वारा किये जा कार्यों की सराहना की ।

राज्य सभा सांसद श्री दिनेशचन्द्र अनावडिया जी के साथ एक भेंट

New Delhi

फाउंडेशन के महासचिव डॉ. सन्देश यादव ने गुजरात प्रांत से राज्य सभा सांसद श्री दिनेशचन्द्र अनावडिया जी से उनके कार्यालय में भेंट की व फाउंडेशन उद्देश्यों से परिचय कराते हुए अन्य गतिविधियों से भी अवगत कराया । इस वार्ता में महासचिव ने देश के युवाओं का वर्णन किया जो प्रतिभाशाली हैं और उचित मार्गदर्शन द्वारा अपनी क्षमता से उत्कृष्ट प्रदर्शन करने की योग्यता रखते हैं । डॉ. सन्देश यादव ने भारत के युवाओं को समर्पित भारत युवा पुरस्कार के पीछे छिपे उद्देश्यों से अवगत कराया तथा भारत युवा पुरस्कार के द्वितीय संस्करण में माननीय सांसद महोदय को आमंत्रित भी किया । बैठक के अंत में श्री दिनेशचन्द्र अनवाडिया फाउंडेशन के कार्यों व महासचिव के उत्कृष्ट नेतृत्व की सराहना करते हुए भविष्य की योजनाओं के लिए अनेकों शुभकामनायें प्रदान की ।

भा.ज.पा. के संगठक श्री प्रदुमन कुमार जी के साथ भारत की प्रतिभाओं पर चर्चा

New Delhi

भारत गौरव अवार्ड फाउंडेशन के महासचिव डॉ. सन्देश यादव ने भारतीय जनता पार्टी के संगठक श्री प्रदुमन कुमार जी से उनके कार्यालय में भेंट की । इस चर्चा में महासचिव ने फाउंडेशन का परिचय देते हुए सभी गतिविधियों से भी मान्यवर को अवगत कराया कि कैसे फाउंडेशन भारत की प्रतिभाओं को खोजकर उन्हें सम्मानित करने के अतुल्य कार्य में पिछले 4 वर्षों से कार्यरत है । चर्चा के मध्य में श्री प्रदुमन जी ने भारत की प्रतिभाओं को भारत के संसाधन कहा एवं राष्ट्र निर्माण और सामाजिक उत्थान में कार्यरत प्रतिभाओं को सम्मानित करने और बढ़ावा देने के कार्य में भारत गौरव अवार्ड फाउंडेशन के अतुलनीय कार्यों की सराहना की । इस अवसर पर महासचिव ने प्रदुमन जी को भगवद्गीता भेंट के रूप में प्रदान की । श्री प्रदुमन जी ने डॉ. सन्देश यादव की नेतृत्व की प्रशन्सा करते हुए आगामी योजनाओं के अनन्त शुभकामनायें प्रदान की ।

श्री देवेन्द्र प्रताप सिंह तोमर जी के साथ बैठक में युवा-शक्ति पर चर्चा

New Delhi

भारत गौरव पुरस्कार फाउंडेशन के महासचिव डॉ. संदेश यादव के नेतृत्व में एक प्रतिनिधिमंडल ने श्री देवेन्द्र प्रताप सिंह तोमर जी के साथ उनके कार्यालय में बैठक की फाउंडेशन के मुख्य लक्ष्य नए भारत के निर्माण में भारत के युवाओं प्रेरित व प्रोत्साहित करने में उनका सहयोग मांगा । डॉ. सन्देश यादव ने फाउंडेशन की सामाजिक व रचनात्मक गतिविधियों से अवगत कराते हुए भारत के विकास में युवाओं की भूमिका पर चर्चा की जिसके लिए उन्होंने युवाओं को संगठित करने के उद्देश्य से युवा विकास मंडल के गठन की बात कही । श्री तोमर ने फाउंडेशन के उद्देश्यों व कार्यों की सराहना करते हुए महासचिव डॉ. सन्देश यादव की कार्य-कुशलता की भी प्रशन्सा की और सामाजिक उत्थान में फाउंडेशन को पूर्ण सहयोग व समर्थन देने का आश्वासन दिया । अंत में श्री तोमर ने फाउंडेशन भावी योजनाओं और लक्ष्य प्राप्ति के लिए सहृदय अनन्त शुभकामनायें प्रदान की ।

उद्योगपति श्री शंकर कुलेरिया जी का फाउंडेशन के कार्यालय में आगमन

New Delhi

उद्योगपति श्री शंकर कुलेरिया जी का दिनाँक 8 मार्च 2021 को भारत गौरव अवार्ड फाउंडेशन के कार्यालय में आगमन हुआ । फाउंडेशन के महासचिव डॉ. सन्देश यादव ने अतिथि का आदर सत्कार कर फाउंडेशन की सामाजिक व रचनात्मक गतिविधियों से श्री शंकर कुलेरिया जी को अवगत कराया । श्री शंकर कुलेरिया जी ने फाउंडेशन द्वारा किये जा रहे कार्यों की प्रशंसा करते हुए डॉ. सन्देश यादव के नेतृत्व की भी सराहना की । महासचिव डॉ. सन्देश यादव ने फाउंडेशन की आगामी गतिविधियों से भी अवगत कराया जिसके पश्चात श्री शंकर कुलेरिया जी ने फाउंडेशन द्वारा किये जा रहे अतुलनीय कार्यों के प्रति सम्मान दिखाते हुए भविष्य की योजनाओं में पूर्ण सहयोग का आश्वासन दिया।

एन.सी.एम.ई.आई. के चेयरमैन जस्टिस नरेन्द्र कुमार जैन जी फाउंडेशन के कार्यालय में

New Delhi

राष्ट्रीय अल्पसंख्यक शैक्षणिक संस्थान आयोग, भारत सरकार के चेयरमैन जस्टिस नरेन्द्र कुमार जैन जी का दिनाँक 11 मार्च 2021 को कार्यालय में आगमन हुआ । भारत गौरव अवार्ड फाउंडेशन के महासचिव डॉ. सन्देश यादव ने भविष्य की आगामी योजनाओं व कार्यकर्ताओं से परिचय कराया । भारत गौरव अवार्ड फाउंडेशन द्वारा वर्ष 2018 में जस्टिस एन.के. जैन जी को लाइफटाईम अचीवमेंट अवार्ड द्वारा सम्मानित किया जा चुका है । अपने ज्ञान और अनुभव द्वारा जस्टिस साहब ने इस अतुलनीय प्रयास को आगे बढाने के लिए उचित मार्गदर्शन प्रदान किया । जस्टिस एन.के. जैन जी ने फाउंडेशन की रणनीतियों सराहना करते हुए अपने आशीर्वाद से फाउंडेशन के सभी कार्यकर्ताओं को कृतार्थ किया व भविष्य की योजनाओं के प्रति अपनी शुभकामनायें प्रेक्षित की।

डॉ. कर्ण सिंह, पूर्व केन्द्रीय मंत्री के जन्मदिवस पर डॉ. सन्देश यादव द्वारा शुभकामनायें

New Delhi

भारत गौरव अवार्ड फाउंडेशन के महासचिव डॉ. सन्देश यादव ने दिनाँक 9 मार्च 2021 को माननीय डॉ. कर्ण सिंह जी के जन्मदिवस के अवसर पर उनसे भेंट की । डॉ. कर्ण सिंह जी भारतीय राजनेता, लेखक और एक कूटनीतिज्ञ के रूप में प्रख्यात हैं व कई वर्षों तक जम्मू और कश्मीर विश्वविद्यालय और बनारस हिन्दू यूनिवर्सिटी के कुलाधिपति भी रह चुके हैं । डॉ. कर्ण सिंह जी द्वारा राजनीति विज्ञान पर लिखित पुस्तकें व हिन्दूवाद पर लिखे निबन्ध बहुचर्चित हैं । डॉ. कर्ण सिंह जी एक आदर्श के रूप में हम सभी के जीवन में अत्यंत प्रेरणादायक स्रोत रहे हैं । महासचिव डॉ. सन्देश यादव ने डॉ. कर्ण सिंह जी से भेंट करके उन्हें फाउंडेशन की गतिविधियों से अवगत कराया व उनके जन्मदिवस के अवसर पर उन्हें अनन्त शुभकामनायें प्रदान की।

संयुक्त आयुक्त श्री दिनेश कुमार जांगिड़ जी, भारत गौरव अवार्ड फाउंडेशन के कार्यालय में

New Delhi

भारत सरकार में संयुक्त आयुक्त पद पर कार्यरत श्री दिनेश कुमार जांगिड़ जी का दिनांक 18 मार्च 2021 को भारत गौरव अवार्ड फाउंडेशन के कार्यालय में आगमन हुआ । फाउंडेशन के महासचिव डॉ. सन्देश यादव जी ने श्री दिनेश कुमार जांगिड़ जी का स्वागत किया व संस्था की सामाजिक गतिविधियों से अवगत कराया । भारत की प्रतिभाओं को एक राष्ट्रीय मंच प्रदान कर समानित करने के लिए श्री दिनेश कुमार जांगिड़ जी ने भारत गौरव अवार्ड फाउंडेशन कार्यों की सराहना की और अपना सहयोग प्रदान करने का भी आश्वासन दिया साथ ही भारत गौरव की कार्यशैली की सराहना करते हुए देश में भारत गौरव को जन-जन तक पहुँचाने का मार्ग भी सुझाया । श्री जांगिड़ जी ने भारत गौरव अवार्ड फाउंडेशन परिवार में कार्यरत सभी पदाधिकारी व कार्यकर्ताओं के लिए शुभकामनायें प्रेक्षित की ।

संयुक्त आयुक्त, डॉ. हेमन्त कुमार टांटिया जी का फाउंडेशन के कार्यालय में आगमन

New Delhi

संयुक्त आयुक्त, डॉ. हेमन्त कुमार टांटिया जी का दिनाँक 4 फरवरी 2021 को फाउंडेशन के कार्यालय में आगमन हुआ । राष्ट्र निर्माण और सामाजिक उत्थान में कार्यरत प्रतिभाओं को सम्मानित करने और बढ़ावा देने के कार्य में उन्होंने भारत गौरव अवार्ड फाउंडेशन के अतुलनीय कार्यों की सराहना की । उन्होंने कहा कि फाउंडेशन के महासचिव डॉ. सन्देश यादव के अथक प्रयासों की वजह से ही फाउंडेशन प्रतिवर्ष सफलता के नये कीर्तिमान स्थापित कर रहा है । फाउंडेशन के कार्यकर्ताओं को आशीर्वचन प्रदान कर सभी मनोबल बढ़ाया । वर्ष 2017 में डॉ. हेमन्त टांटिया जी भारत गौरव पुरस्कार से समानित किये जा चुके हैं । कला व संस्कृति को बढ़ावा दे रहे डॉ. टांटिया सामाजिक सरोकार से लबालब हैं ।

Minister of State to be the Guest at Bharat Gaurav Award

New Delhi

Bharat Gaurav Award Foundation’s delegation led by our General Secretary Dr. Sandesh Yadav, called upon Mr. Kailash Chaudhary, Hon’ble Minister of State, Government of India. During this meet, Mr. Chaudhary was made aware of the vision of New India that the foundation is set to build. In conclusion to the hour long meet, Mr. Kailash Chaudhary expressed his appreciation to the great work done by the foundation in identifying and recognizing the unsung heroes of India.

Cabinet Minister to be the Guest at Bharat Gaurav Award

New Delhi

Bharat Gaurav Award Foundation’s delegation led by our General Secretary Dr. Sandesh Yadav, called upon Mr. Mansukh Mandaviya, Hon’ble Minister of Shipping, Government of India. During this meet, Mr. Mandaviya was made aware of the vision of New India that the foundation is set to build. In conclusion to the hour long meet, Mr. Mansukh Mandaviya expressed his appreciation to the great work done by the foundation in identifying and recognizing the unsung heroes of India. On this occasion, Hon’ble Minister of Shipping was respectfully invited to unfold the upcoming Bharat Gaurav Award ceremony, to which he readily accepted our invitation and will be honoring the ceremony with his gracious presence as the Guest.

BGA delegation called upon Mr. Brij Bhushan Sharan Singh

New Delhi

Bharat Gaurav Award Foundation’s delegation led by our General Secretary Dr. Sandesh Yadav, called upon Mr. Brij Bhushan Sharan Singh Hon’ble Member of Parliament and President of Wrestling Federation of India. During this meet, Dr. Yadav explained to Mr. Singh about the vision, past activities and the way forward for the foundation. Mr. Singh agreed to grace the event with his kind presence and expressed his gratitude towards the incredible work being done by the foundation on multiple fronts, across the nation. He wished the best for the Bharat Gaurav Awardees and expressed his support in the future endeavors of the foundation.

Kerala Governor Blesses Bharat Gaurav Awards

New Delhi

Bharat Gaurav Award Foundation’s delegation led by our General Secretary Dr. Sandesh Yadav, called upon Mr. Arif Mohamad Khan, Hon’ble Governor of Kerala. During this meet, Mr. Khan was made aware of the vision of New India that the foundation is set to build. In conclusion to the hour long meet, Mr. Arif Mohamad Khan expressed his appreciation to the great work done by the foundation in identifying and recognizing the unsung heroes of India. On this occasion, Hon’ble Governor of Kerala was respectfully invited to unfold the upcoming Bharat Gaurav Award ceremony, to which he readily accepted our invitation and will be honoring the ceremony with his gracious presence as the Guest.

BGA Foundation Initiate to Bharat Youth Leadership Awards

Delhi

The Bharat Gaurav Award Foundation (BGAF) recently conferred Bharat YouthLeadership awards on leading youth achievers from across the country. Themomentous award ceremony, held at the Constitution Club in New Delhi, waspreceded by a fruitful brainstorming seminar on the "Role of the Youth in IndianPolitics". It was a healthy exchange of views and experiences by the participants andlots of useful ideas were generated.Youth leaders from Delhi, Uttar Pradesh, Punjab, Maharashtra, Rajasthan,Telangana, Andhra Pradesh, Gujarat, Madhya Pradesh etc. shared their views andexperiences. Bharat Gaurav Award Foundation General Secretary Dr. SandeshYadav presided over the event. The President of the Foundation and the AdditionalChief Secretary of Nagaland, Mr Jyoti Kalash, provided guidance to the gathering bythrowing light on the issues facing the Youth who constitute the bulk of the country'spopulation and represent the future. Union Minister of State, Mr. Kailash Chaudhary, encouraged the Youth to comeforward and take active part in politics to shape the future of the country. Chairmanof the Indian Government's National Commission for Minority EducationalInstitutions, Justice Narendra Kumar Jain, shared his valuable experiences in thefield of social justice. He advised the youth to always respect rule of law and toadhere to the limits set by law. Rajya Sabha MP Mr Vinay Tendulkar, MLA MrAmarjeet Sandoa and respected UP leader Mr Arvind Rajbhar also guided thegathered youth leaders. All office bearers of BGAF worked hard to make themomentous event a huge succeed.

MLA Sh. Amarjeet Singh Sandoa Visit Foundation Office

Delhi

MLA Punjab State Sh. Amarjeet Singh Sandoa visited the Headquarters of the Bharat Gaurav Award Foundation recently and extended his cooperation in achieving the objective of the Foundation of Building a New India of Our Dreams by honouring and promoting achievers across the country. The Bharat Gaurav Award Foundation General Secretary, Shri Sandesh Yadav, welcomed Sh. Amarjeet Singh Sandoa to the Foundation and said that his association will go a long way in furthering the objectives of the Foundation, especially in providing opportunities to the underprivileged to achieve their full potential.

Rajya Sabha MP Vinay Tendulkar blessed to Bharat Gaurav Awards

Delhi

Bharat Gaurav Award Foundation (BGAF) General Secretary Dr. Sandesh Yadav and other members of the Foundation welcomed Rajya Sabha MP Mr. Vinay Tendulkar to a BGAF Youth Leadership event organised by BGAF in New Delhi. Mr. Tendulkar enthused the gathering of Youth Leaders, who had come from all over India, with his inspirational words. He lauded Bharat Gaurav Award Foundation for the initiative and assured all help and cooperation to take the mission forward and enable the youth to make a difference with their tremendous energy, innovation and new ideas. Mr. Yadav welcomed Mr. Tendulkar to the Bharat Gaurav Award Foundation Family.

BJP Vice President Sh. Shyam Jaju blessed to BGA Foundation

Delhi

A delegation of the Bharat Gaurav Award Foundation, led by its General Secretary, Dr. Sandesh Yadav, recently called on the Vice President of the Bhartiya Janata Party, Mr Shyam Jaju, and explained to him the projects and activities of the Foundation in the service of the Motherland. Dr. Yadav also explained to Mr Jaju the strategy of the Foundation to identify and award unseen achievers from all over the country upon whom the spotlight has not fallen. Dr. Yadav asserted that encouraging success is being achieved through this strategyof building a new India of our dreams. Mr. Jaju showed keen interest in the projectsof the Foundation, especially those in smaller towns and cities. He appreciated andblessed the noble work being done by the Foundation and assured all help inupcoming projects involving uplift of the weaker sections. Dr. Sandesh Yadav thanked Mr. Jaju, on behalf of the entire Team-BGAF, for hisvery valuable words of encouragement. He said that the Foundation will consider it aprivilege to act on the guidance given by Mr. Shyam Jaju.

IAS Avinash Krishna Singh Blessed to Bharat Gaurav Awards

Sambhal

A delegation of the Bharat Gaurav Award Foundation (BGAF), led by its General Secretary Dr. Sandesh Yadav, recently called on the DM of Sambhal in Uttar Pradesh, Senior IAS Officer Mr. Avinash Krishna Singh and apprised him of the activities and projects of the Foundation to build a new India of our dreams. The delegation also gave details of the activities of the Foundation in Uttar Pradesh. The DM congratulated BGAF for its noble work and assured all cooperation in the nation building activities.

Sandesh Yadav Honoured As World Peace Ambassador

Mumbai

The General Secretary of the Bharat Gaurav Award Foundation, Shri Sandesh Yadav, was honoured with the 'World Peace Ambassador' award by the Wockhardt Foundation at a grand event held at the Wockhardt Tower in Mumbai on October 22, 2019. Accepting this honour, Shri Yadav assured all support from the Bharat Gaurav Award Foundation to the World Peacekeepers Movement, which is an online movement of more than two million peacekeepers. He said that wars achieve nothing other than misery whereas peace is of paramount importance for hum an ingenuity and enterprise to surmount the problems that confront humankind.

Nagaland to be Partner State in Bharat Gaurav Awards 2019-20

New Delhi

India's North Eastern State of Nagaland will be the Partner State at the upcoming grand Bharat Gaurav Awards Ceremony at the Taj Palace, Chanakyapuri, New Delhi. This partnership will bring to the Bharat Gaurav Award Foundation family the rich cultural kaleidoscope of Nagaland, and also the enchanting tourist destinations in this most beautiful part of our country. It will also provide an ideal opportunity for business tie up between business entities in Nagaland and from other parts of the country. It is a matter of pride to the Bharat Gaurav Award Foundation that the Additional Chief Secretary of the Govt. of Nagaland, Shri Jyoti Kalash (IAS), has written to the Bharat Gaurav Award Foundation General Secretary, Shri Sandesh Yadav, confirming Nagaland's participation in the event, to showcase the traditions of all the major tribes of the state. We thank all our brothers and sisters in Nagaland for this honour and extend a wholehearted welcome to them.

NCMEI, Govt. of India to Showcase Achievements, Opportunities at Awards Function

Delhi

The National Commission for Minority Educational Institutions, Govt. of India, will be associating with the upcoming grand Bharat Gaurav Awards ceremony at the Taj Palace, Sardar Patel Marg, New Delhi. The achievements and the programmes of the Commission will be presented at the event so that more and more beneficiaries can take advantage of the schemes and programmes. Justice Narendra Kumar Jain, Chairman of the Commission, has written to the Bharat Gaurav Award Foundation General Secretary, Shri Sandesh Yadav, confirming the Commission's participation in the event. We welcome the Commission to present its successes and programmes so that members of the Bharat Gaurav Award Family can come forward and enable individuals across the country to take full advantage of the schemes and programmes. We thank Justice Jain for this unique initiative and assure all efforts from our end to make this project a success.

Dr. Harsh Vardhan blesses Bharat Gaurav Award Foundation

New Delhi

A delegation from the Bharat Gaurav Award Foundation led by General Secretary Sandesh Yadav, recently called on India's health minister Dr Harsh Vardhan and informed him about the activities of the Foundation, including the medical team that has been sent to Maharashtra. Mr. Yadav also informed the minister about the initiatives being taken to provide nutrition to kids in rural areas and in urban slum clusters. Dr. Vardhan was told about the upcoming Awards Ceremony at the Taj Palace in New Delhi where Bharat Gaurav Awards and Lifetime Achievement Awards will be conferred on achievers from across the country. Dr. Vardhan appreciated the work being done by the foundation and assured all cooperation. Mr Yadav thanked the minister and said that the foundation will make efforts to educate and help patients get the benefits of the Ayushmaan Bharat Yojana, which is a visionary programme of Prime Minister Narendra Modi.

Speaker Om Birla Blesses Bharat Gaurav Award Foundation

New Delhi

The Speaker of the Lok Sabha, Mr Om Birla, recently met a delegation from the Bharat Gaurav Award Foundation, led by General Secretary Mr Sandesh Yadav. The delegation apprised Mr Birla of the upcoming grand Bharat Gaurav Award Ceremony on August 29, 2019, at the Taj Palace in New Delhi, where Bharat Gaurav awards and Lifetime Achievement awards will be conferred. Mr Birla lauded the Bharat Gaurav Award Foundation for its noble efforts in the service of the country. He assured all cooperation in taking forward the mission of the Foundation to empower the unseen heroes across India.

Vishuddhmati Mata Ji Conferred Bharat Gaurav Award 2018 at Kota - Rajasthan

Kota, Rajasthan

Revered Vishuddhmati Mata Ji was conferred the Bharat Gaurav Award in front of a huge gathering of 1.3 lakh people at the Ramleela Maidan in Kota, Rajasthan, by the Bharat Gaurav Award Foundation General Secretary Mr Sandesh Yadav and members Mr Vijay khurana, Anil Kala and Mr. Madhvi Raj. The award was conferred on the revered Vishuddhmati Mata Ji for her tremendous contribution towards spreading spiritual enlightenment.

Minister Athawale Join Bharat Gaurav Award Foundation as Patron

New Delhi

Union Minister for Social Justice and Empowerment Mr. Ramdas Athawale with Bharat Gaurav Award Foundation General Secretary Mr Sandesh Yadav after discussions about how to focus the Foundation's work for the under privileged sections of society. Mr Sandesh Yadav is seen welcoming Mr Athawale who has immense contribution in working for the deprived and underprivileged sections of society and ensuring a better deal for them.

Speaker Lok Sabha Meets Bharat Gaurav Award Foundation Team

Sansad Bhawan

A delegation of the Bharat Gaurav Awards Foundation called on the Speaker of the Lok Sabha, Hon'ble Mrs. Sumitra Mahajan Ji, at Parliament House in New Delhi and discussed with her the activities of the Foundation and the mission to build a New India by encouraging unrecognized talent across the country. The Hon'ble Speaker discussed with Bharat Gaurav Award Foundation Chairman Dr P K Patasani and General Secretary Mr Sandesh Yadav about the future course of action of the Foundation. The Hon'ble Speaker gave very useful tips on how to select the talent and how to motivate talented individuals to redouble their efforts in the service of the Motherland.

Sadhvi Pragya Ji Extends Support to Bharat Gaurav Award Foundation

Bhopal, M.P.

A delegation of the Bharat Gaurav Award Foundation with the BJP MP from Bhopal, Sadhvi Pragya Singh Thakur, discussing the activities of the Bharat Gaurav Award Foundation. General Secretary Mr Sandesh Yadav with members explained to Sadhvi Pragya Ji the twin strategy of the Foundation to encourage and motivate talented individuals across the country by conferring awards upon them, and thus also motivating millions of youth across the country to work for creating a New India of their dreams. Sadhvi Pragya Ji assured all her cooperation in taking forward the good work of the Foundation.

Union Minister Sanjay Dhotre Blessed to BGA Foundation Projects

Delhi

A delegation of the Bharat Gaurav Award Foundation led by its General Secretary Bharat Gaurav Sandesh Yadav called on the Minister of State for Human Resource Development, Shri Sanjay Dhotre, recently and sought his cooperation in the mission of the Foundation to build a new India of our dreams. The delegation explained to the minister the activities and projects of the Foundation and invited him to the upcoming Awards Ceremony at the Taj Palace, New Delhi Shri Dhotre lauded the efforts of the Foundation and promised all his cooperation in taking forward the noble mission to make a difference in the lives of the underprivileged section of society. Shri Dhotre wished all success to the awards function and said that such honor will certainly motivate individuals to redouble their efforts in the service of the Motherland.

Minister Gajendra Shekhawat Blesses Bharat Gaurav Awards

Delhi

A delegation of the Bharat Gaurav Award Foundation led by General Secretary Shri Sandesh Yadav met the Union Minister for Jal Shakti Shri Gajendra Singh Shekhawat in the Ministry and sought his cooperation in the activities of the Foundation. Shri Yadav explained to the minister the projects and activities of the Foundation, especially in the field of water conservation and sanitation. The minister lauded the activities of the Foundation and assured all cooperation in the projects that conserve the nation's water resources. The delegation extended invitation to the Minister to the Grand Awards ceremony of the Bharat Gaurav Awards Foundation at the Taj Palace in New Delhi. Which will motivate the awardees to redouble their efforts to improve the lot of their communities. Shri Gajendra Singh Shekhawat gave his best wishes to the upcoming awards ceremony and blessed the Foundation in its future endeavors.

Rajya Sabha Deputy Chairman Appreciates Bharat Gaurav Award

Delhi

A delegation of the Bharat Gaurav Award Foundation, led by General Secretary Shri Sandesh Yadav, recently met the Deputy Chairman of the Rajya Sabha, Shri Harivansh Narayan Singh, and apprised him of the comprehensive activities of the Foundation for building a New India of Our Dreams. The Rajya Sabha Deputy Chairman, already aware of the work of the Foundation, congratulated the Foundation for the good work being done and also offered all cooperation in taking forward the good work. He assured that he would cooperate and guide the delegation in how to create the maximum impact among the youth and the achievers. The delegation thanked Shri Singh for all his help and for his guidance.

Union Minister of State Rattan Lal Kataria Lauds Bharat Gaurav Award

Delhi

A delegation of the Bharat Gaurav Award Foundation, led by General Secretary Shri Sandesh Yadav, called on the Union Minister for Jal Shakti, Shri Rattan Lal Kataria, who has been associated with the activities of the Bharat Gaurav Award Foundation, and informed him of the upcoming Awards Ceremony at the Taj Palace, Chanakyapuri, New Delhi. Shri Kataria was very pleased with the thrust on national integration and the motivation for nationalism which are the twin themes for the upcoming awards function. He assured all his cooperation to the Foundation in this good work. Shri Yadav thanked Shri Kataria for his support and sought his guidance in framing impactful projects of the Foundation involving a wide array of social organizations in its ambit.

Vinay Katiyar Blesses Team Bharat Gaurav Award Foundation

Delhi

A delegation from the Bharat Gaurav Award Foundation, led by General Secretary, Shri Sandesh Yadav, called on Senior BJP leader and Former Member of Parliament Shri Vinay Katiyar, and explained to him the grand scale on which the upcoming Bharat Gaurav Awards ceremony is being conducted at the Taj Palace, New Delhi. Senior BJP leader and Former Member of Parliament Shri Katiyar was highly appreciative of the work being done by the Foundation in propelling the energies and the talent of the youth in the direction of nation-building activities. Shri Katiyar blessed the entire team at the Foundation and promised all help and cooperation in taking forward the mission of the Foundation of building a New India of Our Dreams by identifying achievers all over the country, especially the Youth, and then honouring and encouraging them. Shri Yadav thanked Shri Katiyar for his support and for his guidance for taking the projects of the Foundation to rural areas in backward districts.

Dr. V. K. Paul extends support to Bharat Gaurav Award Foundation

Delhi

A team from the Bharat Gaurav Award Foundation, led by General Secretary Shri Sandesh Yadav and including Shri Sunil Singh Rathore, met the Chairman of the Medical Council of India and Member of NITI Aayog, Government of India Dr. V. K. Paul, and apprised him of the various activities of the Foundation to create an India of our dreams by recognizing and awarding real achievers all over India. Dr. Paul appreciated the efforts of the Foundation and assured all support to uplift the deprived and challenged. Sandesh Yadav informed Dr. Paul about the Foundation's projects in the health sector and sought guidance to expand this activity. Dr. Paul welcomed the initiative and assured all cooperation in these efforts of the Foundation.

MP Shyam Singh Yadav Lauds Bharat Gaurav Award Foundation

Delhi

Member of Parliament from Jaunpur, Uttar Pradesh Shri Shaym Singh Yadav visited the Headquarters of the Bharat Gaurav Award Foundation recently and extended his cooperation in achieving the objective of the Foundation of Building a New India of Our Dreams by honouring and promoting achievers across the country. Shri Shyam Singh Yadav is a former PCS Officer of great repute, and a former officer of the Ghaziabad Development Authority. The Bharat Gaurav Award Foundation General Secretary, Shri Sandesh Yadav, welcomed Shri Shyam Singh Yadav to the Foundation and said that his association will go a long way in furthering the objectives of the Foundation, especially in providing opportunities to the underprivileged to achieve their full potential.

Governor Anandiben Patel Blesses Bharat Gaurav Award 2018-19

Raj Bhawan, Madhya Pradesh

A delegation of the Bharat Gaurav Awards Foundation called on the Hon'ble Governor of Chhattisgarh and Madhya Pradesh, Mrs. Anandiben Patel, at the Governor's House in Bhopal, and discussed with her the mission and vision of the Foundation to build a New India. With her incisive knowledge and wisdom, the Hon'ble Governor provided very useful guidance on how to take forward the work of the Foundation to achieve the best results. She assured the senior members of the Bharat Gaurav Award Foundation, including General Secretary Sandesh Yadav of all help and lauded the organization for the good work being done. The Foundation is grateful for the encouragement and motivation provided by Hon'ble Mrs Anandiben ji Patel and looks forward to gaining from her guidance in our future activities. Mrs. Anandiben Patel was conferred the Bharat Gaurav Award on the occasion.

Minister Piyush Goyal Encourages Bharat Gaurav Award Foundation Team

Sansad Bhawan

A delegation of the Bharat Gaurav Award Foundation spearheaded by General Secretary Sandesh Yadav and members met Union Cabinet Minister Mr Piyush Goyal Ji and discussed the activities of the Bharat Gaurav Award Foundation. The Hon'ble Minister assured all guidance and cooperation in encouraging talent that works for the betterment of communities with their individual effort. He provided valuable suggestions and observations which will be incorporated by the Foundation.